zondag 28 augustus 2011

Oneerlijk

Met deze vraag worstel ik al mijn hele leven, waarom zijn er toch zoveel oneerlijke mensen op de wereld? Wat heb je eraan? Ze bereiken niks dan ellende met al hun oneerlijkheid, veroorzaken veel pijn en verdriet.
En waarom sluipen deze oneerlijke mensen iedere keer toch ongemerkt weer in ons leven?


Is er niet een filter te verkrijgen tegen oneerlijke mensen? Een soort Oneerlijkheidsscanner, die iedereen zal moeten doorstaan! Bij het minste teken van oneerlijkheid gaat er dan een alarm af en slaat het apparaat rood uit...WARNING!


Ik vind het een goed plan, dat zou ons zoveel ellende en verdriet besparen. Kost haast niets!
Helaas zal ik toch op mijn intuïtie moeten vertrouwen, wat me af en toe toch danig in de steek laat.
Ik zal dan ook wel mijn verdere leven met deze vraag blijven worstelen...


Liefs Heidy

2 opmerkingen:

Aaltje zei

Oneerlijkheid loopt als een rode draad door het leven, je leert ervan zegt men..
Ik zou ook graag van te voren gewaarschuwd worden.
Maar dat zou inhouden dat oneerlijkheid uitgeroeid wordt en niet meer zal bestaan.
Helaas is dat alleen zo in een perfecte wereld. En dir bestaat zelfs in sprookjes niet.

-geeft je een Knuf en duimt voor jullie-

Mirjam zei

Wij vrouwen hebben een radar die oneerlijkheid scant...onze intuitie. Helaas werkt deze soms niet, omdat je het niet wilt of kunt geloven, omdat er gevoelens meespelen...
Maar soms kun je er helemaal niets aan doen, komt de oneerlijkheid via een ander kanaal je leven binnen en dan is het alleen maar hopen dat je niet te erg gekwetst wordt.

Dikke X Mir